Spektakularna vrnitev v ZDA

Torek, 23. avgust 2016
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA
Spektakularna vrnitev v ZDA

Ker pri znamki Renault letos praznujejo dve okrogli obletnici (obletnica prve javne predstavitve serijskega modela dauphine in postavitev štirih svetovnih hitrostnih rekordov na stezi velikega slanega jezera v Utahu) so se Francozi v teh dneh odločili za nenavaden podvig s katerim so počastili spomin na dogodke iz leta 1956.

V Utahu, kjer se je med 13. in 19. avgustom odvijal letošnji 'Bonneville Speed Week', se je na stezi velikega slanega jezera po šestdesetih letih odsotnosti ponovno pojavil mali renault dauphine, ki ga je tokrat upravljal dirkač Nicolas Prost. V jutranjih urah štirinajstega avgusta 2016 je Prost s približno 60 let starim renaultom postavil nov svetovni hitrostni rekord za avtomobile iz kategorije CGC, kjer lahko nastopajo samo avtomobili, ki so bili izdelani od leta 1928 do leta 1981. Poleg tega delovna prostornina vgrajenih motorjev ne sme biti nižja od 754 in višja od 1015 kubičnih centimetrov. Modri renault je bil ob tej priložnosti okrašen s številko 956/1, ki označuje tudi delovno prostornino (956 kubičnih centimetrov) vgrajenega štirivaljnega bencinskega pogonskega sklopa, ki je dauphine tokrat pognal do rekordnih 123,18 km/h.

Ob tej priložnosti se je v Utahu pojavil tudi legendarni renault étoile filante ('shooting star'), ki se je tam proslavil že leta 1956. Zgodba o tem hitrostnem dirkalniku je tesno povezana z nastankom helikopterja alouette, ker je tudi ta helikopter podjetja Aérospatiale premikal turbinski motor podjetja Turboméca. V sredini petdesetih let prejšnjega stoletja se je prvi človek (gospod De Szidlowski) tega podjetja odločil za ekspanzijo njegove pogonske tehnologije, ki naj bi pristala tudi v avtomobilih. S podobno idejo so se v tistih časih ukvarjali tudi pri znamkah FIAT in Rover. Tedanji prvi mož (Pierre Lefaucheux) znamke Renault je idejo podprl in trem možem (vodja Fernand Picard, inženir Albert Lory in inženir & testni voznik Jean Hébert) naročil konstrukcijo in izdelavo voznega prototipa z lahkim prostorskim okvirom iz cevi, ki je premogel aerodinamično oblikovano karoserijo iz umetnih vlaken (fiberglas). 5. septembra leta 1956 je Francozom s tem vozilom uspelo postaviti hitrostni rekord v njegovi kategoriji, ki velja še danes, ker je hitri Francoz z 270 KM (198 kW) dosegel največjo hitrost 306,9 km/h in na razdalji petih kilometrov dosegel celo hitrost 308,85 km/h. Takrat je postavil še nekaj dodatnih hitrostnih rekordov, dva veljata še danes …

Renault étoile filante je pomemben še iz enega razloga, ker so Francozi z njegovimi rekordnimi dosežki podprli kasnejšo marketinško kampanjo ob pričetku prodaje modela dauphine v ZDA, kjer je bil 'mali francoz' nekaj časa zelo priljubljen med kupci. Za njegov zaton v ZDA so poskrbele občasne težave z zanesljivostjo, ki jih je v tedanjem tisku s pridom napihnila ameriška avtomobilska industrija. Prvih 28.000 primerkov modela dauphine se je v ZDA pojavilo v sredini leta 1957. Prepeljali so jih z znamenitimi 'Liberty' ladjami, ki so bile na svoj način zelo zaslužne za zmago zaveznikov v drugi svetovni vojni, ker so jih zavezniki lahko naredili več, kot so jih bili sposobni potopiti Japonci in Nemci. Leta 1958 se je za nakup modela dauphine odločilo približno 57.000 kupcev iz ZDA, še bolje so se za Francoze odvile stvari v letu 1958, ko je približno 900 severnoameriških trgovcev z avtomobili znamke Renault dobavilo Američanom približno 102.000 novih primerkov tega modela. Prve težave za dauphine, ki so ga Francozi v ZDA ponujali ob boku bolj prestižnega peugeota 403 (Peugeot in Renault sta takrat sklenila dogovor o skupni distribuciji severnoameriških modelov …), so se pojavile leta 1960, še huje je bilo leta 1961, ko je prišlo do dokončnega pokopa francoskih sanj o ekspanziji v ZDA. Posledično je takrat izgubilo delo približno 1200 zaposlenih pri znamki Renault. Zadnjih 100 novih ameriških primerkov tega modela je leta 1966 odkupila ameriška znamka Henney Motor Company, kjer so jih predelali v striktno električno gnane avtomobile, znane kot henney kilowatt …

Delovni čas
pon - pet: 8:00 - 16:30
sob: ZAPRTO
ned: ZAPRTO

Kontaktirajte nas

Avtoservis Klančar

Klančar d.o.o., Groznikova ulica 11, 1000 Ljubljana

DELOVNI ČAS:  Pon-pet: 08:00–12:00 in 13:00–16:30

TELEFON: +386  1 427 20 01

MOBITEL: +386 41 710 151

Fax: +386  1 427 30 01

E-mail: info@klancar.si