Nastop Renaultovih zvezdnikov

Torek, 4. februar 2014
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Amédée Gordini
Amédée Gordini
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Projekt 900
Projekt 900
Nastop Renaultovih zvezdnikov
Matra P17
Matra P17
Matra P18
Matra P18
Unikatni Espace F1
Unikatni Espace F1
Nastop Renaultovih zvezdnikov

Jutri se bodo v Parizu odprla vrata letošnje razstave starodobnih in eksotičnih vozil (Rétromobile Show), ki je znova pritegnila veliko razstavljalcev, med njimi tudi znamko Renault, ki letos praznuje tri pomembne jubileje…

5. septembra leta 1914 se je na zahodnem bojišču pričela odvijati ena izmed najpomembnejših bitk prve svetovne vojne, ki je kasneje postala znana tudi kot 'čudež na Marni'. Pomembno vlogo pri tedanji britanski in francoski zmagi nad Nemci so imeli tedanji pariški taksiji, ker so Francozi z njihovo pomočjo dostavili približno 6.000 rezervistov do bojišča na Marni. Večino izmed približno 600 uporabljenih taksijev so krasile oznake znamke Renault. Zato bodo Francozi ob letošnji stoletnici prve bitke na Marni pokazali popolnoma obnovljen taksi model (renault tip AG1) iz leta 1909, ki je sodeloval pri prej omenjenem transportnem podvigu…

Letos mineva tudi 50 let od prve predstavitve legendarnega avtomobila, ki je eden izmed spiritualnih predhodnikov današnjih GTi avtomobilov, ker so Francozi leta 1964 predstavili renault R8 Gordini, 'dostopno športno orodje', ki je športno vožnjo približalo celotni tedanji generaciji nadobudnih voznikov. Za nastanek tega športnega avtomobila z zelo privlačno prodajno ceno je poskrbel  'francoski Carlo Abarth' (Amédée Gordini), ki je takrat na osnovi serijskega modela R8 (prvi kompaktni serijski avtomobil na svetu, ki je opremljen s štirimi kolutnimi zavorami…) ustvaril najbolje prodajanega Renaultovega športnika vseh časov.

Tako smo leta 1964 dobili prvi R8 Gordini, ki je imel v zadku namesto serijskega 1,0-litrskega bencinskega motorja (43 KM) vgrajen 1,1-litrski atmosferski bencinski motor z 90 KM. Leta 1967 je R8 Gordini prejel dodatni par prednjih žarometov, predvsem po zaslugi serijskega modela R8 S (1,1-litra / 53 KM). Kot pravo posebnost pa velja omeniti 5-stopenjski ročni menjalnik, ki so ga imele vse Gordini različice ter povečan atmosferski motor (1,3-litra), ki je lahko mobiliziral 103 KM pri športnih 6750 vrtljajih v minuti ter 117 Nm motornega navora pri 5000 vrtljajih v minuti, zato je kompaktni renault 8 Gordini (dolžina: 3995 mm, širina: 1490 mm, višina: 1420 mm, medosna razdalja: 2270 mm, masa avtomobila: približno 850 kg) lahko dosegel največjo hitrost 175 km/h. Serijski BMW 2002 (dvovratna limuzina z 100 KM), ki ga danes cenimo zaradi njegovih športnih lastnosti, takrat ob soočenju na avtocesti ni mogel pobegniti lažjemu modremu Francozu, ker imata povsem enako končno hitrost…

Francozi bodo tokrat predstavili več različnih izvedenk legendarnega modela, med njimi tudi rariteto iz konstruktorjeve garaže, ki je nastala v samo enem primerku. Govorimo o različici R8 Gordini 1500 'Twin Cam' (1967), ki jo je privatno uporabljal legendarni Amédée Gordini. Vendar to ne bo edina rariteta iz Renaultove zakladnice, ker bodo tokrat predstavili tudi rahlo bizarni prototip iz 1959, ki nosi oznako projekt 900. Pri tem preveč  'avant-garde' avtomobilu so se Francozi ukvarjali z izkoriščanjem in povsem novo zasnovo potniškega prostora, vendar kupcev ni navdušil, je pa napovedal kasnejši model espace, ki letos praznuje 30. obletnico obstoja, predvsem po zaslugi francoske znamke Matra, ki je že leta 1981 razvila koncept enoprostorca (tip P17 in P18) s karoserijo iz umetnih mas. V Parizu bo jutri prisoten eden izmed prvih izdelanih primerkov modela espace, ki nosi serijsko številko 4. Gre za predserijsko vozilo, čigar lastnik je nekoč delal za znamko Matra. Poleg tega bodo razstavljene tudi prve štiri generacije tega uspešnega modela, ki mu nekateri pripisujejo pionirsko vlogo na področju enoprostorcev, čeprav bi se o tem dalo razpravljati…

Delovni čas
pon - pet: 8:00 - 16:30
sob: ZAPRTO
ned: ZAPRTO

Kontaktirajte nas

Avtoservis Klančar

Klančar d.o.o., Groznikova ulica 11, 1000 Ljubljana

DELOVNI ČAS:  Pon-pet: 08:00–12:00 in 13:00–16:30

TELEFON: +386  1 427 20 01

MOBITEL: +386 41 710 151

Fax: +386  1 427 30 01

E-mail: info@klancar.si