'Lepotica in zver'

Ponedeljek, 1. oktober 2012
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
'Lepotica in zver'
Renault 5 Turbo
Renault 5 Turbo
Renault 5 Turbo
Renault 5 Turbo

Že ob prvi, julijski predstavitvi četrte generacije modela clio, so Francozi napovedali, da bo kupcem poleg klasične 5-vratne kombilimuzine kasneje na voljo še 5-vratna karavanska različica z enako odmerjeno medosno razdaljo, ki so jo Francozi predstavili na letošnjem avtomobilskem salonu v Parizu. Poleg nje se bohoti tudi nova 'hot hatch' različica, ki sliši na ime clio R.S. 200 EDC.

Za nastanek bolj elegantne in posledično nekoliko manj praktične 'Shooting-Brake' (uradna navedba proizvajalca) različice novega clia so krivi predvsem kupci, ker so Francozi s posebno študijo ugotovili, da sedanje kupce karavanov zanima predvsem estetika, dejanska praktičnost, po kateri so vedno sloveli in še slavijo karavani, pa je v tem primeru potisnjena v drugi plan. Žal si ta clio ne zasluži oznake 'Shooting-Brake', ker so bili v zadnjih šestdesetih letih do te prestižne oznake opravičeni samo trivratni športni karavani, izvedeni na osnovi kupejev (volvo 1800 ES, lancia beta HPE, reliant scimitar, lotus elite 501, ferrari FF…) ali kabrioletov (BMW Z3 kupe, ki so ga Bavarci po pomoti uvrstili med klasične kupeje, čeprav gre v resnici za klasični kombikupe). Francozom je s posnemanjem italijanske rešitve skrivanja zadnjih bočnih vratnih kljuk (alfa romeo 156 in 147, lancia ypsilon…) vseeno  uspelo pričarati vtis 3-vratnega karavana, čeprav novi karavanski clio v resnici premore 5-vrat.

Za obliko novega karavana je poskrbel mladi oblikovalec Yohann Ory, ki je ob pomoči precej podaljšanega (iz obstoječih 201 milimetrov na 823 mm) zadnjega karoserijskega previsa ustvaril elegantni 'grand tourer' s skupno dolžino 4262 mm. Ker gre v tem primeru za praktični karavan se je za 130-litrov (+30 %) povečala tudi osnovna prostornina (5-sedežna konfiguracija) prtljažnika, ki znaša pri cliu karavan 443-litrov (VDA). Podobno kot novi 5-vratni karavan, želi tudi nova 5-vratna top različica modela clio (R.S. 200 EDC) dajati vtis 3-vratne 'hot-hatch' kombilimuzine (norma ISO 3833 (1977): hatchback (GB), liftback (USA), kombilimousine (D), berlina 2-volumi /e mezzo (I), berline monocorps / bicorps (F)…), ki je posledično manj praktična, vendar veliko bolj zvesta pravi športni filozofiji, sploh če pogledate dirkalnike v Le Mansu in drugod, ker dostikrat sploh ne premorejo bočnih vrat…

Sedaj nam je na podlagi številnih tujih testov že jasno, da v Dieppu, kjer stoji obrat Renault Sport Technologies, trenutno nastajajo najboljše 'vroče kombilimuzine', ki v slogu nekdanjih izdelkov znamke Gordini na javnih cestah in dirkališčih včasih 'strašijo' voznike precej močnejših avtomobilov. Eden izmed prvih Francozov, ki je resnično dobro obvladoval to početje je tudi legendarni serijski renault 5 1.4 turbo (modelno leto 1979/1980, dolžina: 366 cm, širina: 158 cm, višina: 131 cm, masa avtomobila: 970 kg, povprečna poraba (l/100 km): 20-litrov) z 160 KM (0-100 km/h: 6,9 sekunde, največja hitrost: 204 km/h). Da bi popolnoma razumeli te številke, morate vedeti, da je takrat najhitrejši serijski BMW 633 CSi (3,2-litra, 200 KM, masa avtomobila: 1470 kg) ponujal skoraj identične številke (0-100 km/h: 7,9 sekunde, največja hitrost: 215 km/h, povprečna poraba (l/100 km): 17-litrov)…

To turbo poslanstvo bo nadaljeval tudi novi R.S. 200 EDC, ker ga premika 1,6-litrski turbobencinski motor, ki lahko v povezavi z novim 6-stopenjskim 'DSG' (EDC - Efficient Double Clutch) menjalnikom mobilizira 200 KM ter 240 Nm motornega navora, čeprav bo ob tem ustvaril za 25-odstotkov manj CO2 emisij. Kupcem bodo ponudili običajno 'Sport chassis' različico, ki je namenjena vsem uporabnikom, bolj zahtevnim so namenili različico 'Cup chassis', ki prinaša za 15-odstotkov povečano trdoto vzmetenja ter dodatno (-5 mm) zbližanje karoserije z vozno podlago. Ob primerjavi z aktualnim cliom R.S. ima novinec tudi za 8 mm povečan premer prednjih zavornih diskov, ki znaša sedaj 320 mm.

Zunanjost različice R.S. 200 EDC zaznamuje predvsem uporaba aerodinamičnega kompleta za karoserijo, ki je prinesla tudi novo podobo maske hladilnika, prednjih luči, obrobe blatnikov in bočnih pragov ter namestitev 17-palčnih lahkih platišč, ki jih bodo ob doplačilu zamenjali s štiridelnim setom 18-palčnih koles. Obe različici novega clia bosta na voljo kupcem na začetku leta 2013.

Delovni čas
pon - pet: 8:00 - 16:30
sob: ZAPRTO
ned: ZAPRTO

Kontaktirajte nas

Avtoservis Klančar

Klančar d.o.o., Groznikova ulica 11, 1000 Ljubljana

DELOVNI ČAS:  Pon-pet: 08:00–12:00 in 13:00–16:30

TELEFON: +386  1 427 20 01

MOBITEL: +386 41 710 151

Fax: +386  1 427 30 01

E-mail: info@klancar.si