Nova dognanja na področju aerodinamike

Torek, 7. avgust 2018
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike
Nova dognanja na področju aerodinamike

Pri znamki Renault Trucks so pred kratkim seznanili javnost z izsledki približno 7-mesečnega testiranja rahlo modificiranega serijskega Renaultovega tovornjaka iz serije D Wide, kjer so se Francozi ukvarjali predvsem z dodatnim izboljšanjem aerodinamičnih lastnosti pri serijskih tovornjakih. Obsežna testiranja so izvajali tudi ob pomoči zaposlenih pri znamki Lamberet.

Za osnovo tega eksperimenta na področju aerodinamike so si Francozi sposodili en vozni primerek 19-tonskega Renaultovega dvoosnega tovornjaka iz serije D Wide (206 kW/280 KM), ki so ga za to priložnost opremili s hladilno komoro znamke Lamberet, katere hladilni agregat pa niso namestili na običajnem mestu (prostor nad streho potniške kabine) temveč so ga integrirali v vozno šasijo, medtem ko so izparjalnike vgradili v streho hladilne komore. Med nadaljnjimi ukrepi za izboljšanje aerodinamike so omenili tudi vgradnjo stranskih in strešnih zračnih deflektorjev ter usmernikov zraka, vse skupaj so zaokrožili s prekritjem različnih karoserijskih spojev z lepilnim trakom ter namestitvijo bočnih zaves iz umetnih mas. V procesu optimizacije aerodinamike je ta Renaultov tovornjak izgubil tudi par zunanjih bočnih vzvratnih ogled, ki so jih nadomestile kamere.

Želja po še večji učinkovitosti vgrajenega pogonskega sklopa v tem tovornjaku je botrovala tudi vgradnji mikro-hibridnega sistema znamke Valeo, ki vsebuje tudi sistem start-stop. Poleg tega so Francozi z vgradnjo sistema Be-Nomad poskrbeli tudi za bolj efektivno navigacijo, ker se ta tovornjak ob vožnji zelo rad 'pogovarja', vendar ne z voznikom, temveč s prometno signalizacijo. Zanimiva je tudi francoska, nekoliko dvoumna razlaga delovanja te komunikacije, ker se bo tovornjak odzval na delovanje semaforjev na podlagi ekonomske in ne varnostne logike in se sam odločil o pospeševanju ali zaviranju pred semaforjem, s katerim je komuniciral. Seveda bo končna odločitev glede primernega ravnanja v tem primeru še vedno v rokah voznika. Ta prototipni tovornjak so Francozi opremili tudi s prototipnimi pnevmatikami znamke Michelin, ki imajo manjši kotalni upor kot običajne pnevmatike za tovornjake.

Rezultati izvedenih testov so spodbudni, ker omenjajo skoraj 13-odstotni povprečni prihranek (- 3,5-litra, - 9 kg CO2 na vsakih 100 prevoženih kilometrov) pogonskega goriva ob izvedenih vožnjah (skupno približno 4500 prevoženih kilometrov). Obstoječe testne vožnje so izvajali v družbi običajnega in podobno izvedenega (tovornjak s hladilno komoro) serijskega predstavnika modela iz serije D Wide, ki se je lahko pohvalil s podobnimi geometričnimi lastnostmi kot optimirani testni prototip, veliko testov pa so izvedli tudi v računalniških simulatorjih. Vsako testno vožnjo je sestavljalo približno 12 kilometrov vožnje po mestnih središčih, približno 50 kilometrov po medkrajevnih cestah ter približno 57 kilometrov vožnje po avtocestah. Možnost, da se takšno vozilo pojavi v serijski proizvodnji je trenutno nična, so pa povedali, da bodo nekatere rešitve iz takšnega tovornjaka v bližnji prihodnosti našle pot v serijsko proizvodnjo.

Delovni čas
pon - pet: 8:00 - 16:30
sob: ZAPRTO
ned: ZAPRTO

Kontaktirajte nas

Avtoservis Klančar

Klančar d.o.o., Groznikova ulica 11, 1000 Ljubljana

Delovni čas:  Pon-pet: 08:00 - 16:30

Telefon:  +386  1 427 20 01

Fax: +386  1 427 30 01

Mobitel: +386 41 710 151

E-mail: info@klancar.si